Re: [PR] Helt ny udgave af DR-brevet

Sune Rastad Bahn <sslug@sslug> writes:

> Jeg tog lige manuskriptet og lavede en helt ny udgave.
> Er det blevet bedre eller værre? (det er vist ihvertfald blevet længere :-)

Jeg synes det er blevet bedre. Sidste halvdel er dog stadig præget af
meget korte og lidt tunge afsnit.

>   * Groves afsluttende bemærkning svæver lidt vel meget for
>     sig selv.

Eftersom du har slettet den (meget fornuftigt), synes jeg ikke der er
nogen grund til at have dette punkt med i 'Mangler'.

> købe det nyeste af én af følgende fjernsynsmærker: Sony eller
> Phillips."  Jeg blev naturligvis overrasket over at de så åbenlyst

\'en af de nyeste modeller fra Sony eller Philips.

Jeg tør i hvert fald ikke påstå at der ikke er nogen nyere mærker. (At
Philips kun er med et l, har jeg rette før.)

> fjernsynsapparater der blev brugt af DR var af det to mærker og de

s/af/til at se/

Det er ret ligegyldigt hvad de selv benytter.

> fandt det derfor unødvendig besværligt at opretholde de tekniske

s/opretholde/overholde/

Sprogligt lidt lettere.

> Ovenstående er naturligvis et fantasifuldt fremtids scenarie. Så du

s/fremtids scenerie/fremtidscenarie/

> behøves ikke være bange for at se den slags skilte næste gang du
> tænder for dit B&O eller Samsung TV. Men at det ikke blot er pjat

s/TV/fjernsyn/

Eller i det mindste stavet korrekt = med småt.

> viser et besøg på DR hjemmeside. Hvis man besøger DR Online, med den

s/DR/DR's/

> Hvis man kontakter de ansvarlige forsvarer de sig blandt andet med at
> de anbefalede browsere er gratis. Dette er også korrekt hvis man vel
> og mærke først har betalt omkring 1750 kr for MicroSoft Windows® eller

Slet den pris. Flertallet af alle danskere fik den præinstalleret, og
ellers er der så mange rabat-/opgraderingsordninger, at det kun kan
mudre debatten til.

> er så heldig at man har fået sig en computer af mærket Apple. Desuden
> skal man helst ikke være synshandicappet da den browser som de fleste
> blinde benytter sig af slet ikke er nævnt.

(Mangler der ikke et komma eller to?)

Kan vi ikke sætte et navn (lynx?) på?

> Hvorfor er DR Onlines hjemmeside er fyldt med så mange fejl at kun få

Slet 'er' nummer to.

> Det er i øvrigt værd at bide mærke i at, hvis Danmarks Radio

Står det komma rigtigt? (Jeg ville have sat det foran 'at').

.Henrik

--
Linux overalt! - og det kan kun gå for langsomt!