Re: [PR] Helt ny udgave af DR-brevet

In article <sslug@sslug>, "Sune Rastad Bahn"
<sslug@sslug> wrote:

> [...]
> lød at de havde bemærket at de fleste fjernsynsapparater der blev brugt
> af DR var af det to mærker og de fandt det derfor unødvendig besværligt
> at opretholde de tekniske standarder der var for tv-signaler, sålænge de
> to mærker kunne se dem. På min beklagelse over at det var reklame, blev
> der svaret at de pågældende mærker jo ikke kostede mere end andre så det
> kunne vel ikke være reklame!". Siden da har jeg måtte finde mig i at
> mine udsendelser bliver afbrudt med jævne mellemrum. Men hvad, jeg kan
> jo også bare anskaffe mig et nyt Sony-apparat.

Rigtig god indledning - jeg synes det er godt at eksemplet kommer ind
først.

> [...]
> Dele af webstedet er ligefrem lavet med fejl så browsere, selvom de
> overholder den globale internetstandard for webfortolkere, ikke har
> mulighed for at vise indholdet korrekt.
>
> Hvis man kontakter de ansvarlige forsvarer de sig blandt andet med at de
> anbefalede browsere er gratis. Dette er også korrekt hvis man vel og
> mærke først har betalt omkring 1750 kr for MicroSoft Windows® eller er
> så heldig at man har fået sig en computer af mærket Apple. Desuden skal
> man helst ikke være synshandicappet da den browser som de fleste blinde

Microsoft er vist med lille s ?
Vi må hellere opføre os pænt :-)

<Snip en masse spørgsmål>

Jeg ved ikke om det er godt med alle disse spørgsmål når der ikke er et
svar ???
Kan man forvente at DR ligefrem tropper op med svarene ?

> [...]
> Danmarks Radio, der oven i købet ser sig selv som en vigtig støtte for
> det danske demokrati - i stedet for at overholde internettets standarder
> - vil diskriminere folk, der ikke har mulighed for at bruge en af de to
> anbefalede browsere?
>
> Hvis Danmarks Radio mener noget med at være en støtte for det danske
> demokrati, bør de huske på at det er et fundamentalt princip i
> demokratier, at alle borgere skal have lige adgang til at deltage i
> debatten. Hvis det skal kunne lade sig gøre, må der ikke diskrimineres.

Dette skal nok få folk op ad stolene - fint.

> Det er i øvrigt værd at bide mærke i at, hvis Danmarks Radio var
> underlagt et ministerium i stedet for at være selvstændig, ville det
> være omfattet af "Statens standard for elektronisk publicering", der gør
> det klart at statens e-publikationer skal overholde internettets
> tekniske standarder.

Den kommer fint ind her.

> Amatører der sidder og roder med deres egne hjemmesider kan man godt
> tilgive når springer over hvor gærdet er lavest, men at DR-Online laver
> sider fulde af fejl blot fordi det virker nemmest i det korte perspektiv
> er urimeligt. Det er på høje tid at DR-Online tager mediet seriøst og
> ikke bare ignorer de standarder der er gældende.
>
> SSLUG
> </udkast>

Jeg synes det brev snart er ved at være frimærke modent - hvad mener I
andre ?

--
Gitte Wange Jensen

The 'Manager' role in Zope is like a hot knife through butter.

	- Rob Page