Re: [PR] DR Online i Microsofts tjeneste? (Was: U læselige websider fra det offentlige)

On Sun, 19 Aug 2001 19:49:55 Jacob Sparre Andersen wrote:

> Kan det virkelig passe at en så vigtig offentlig institution
> som Danmarks Radio, der oven i købet ser sig selv som en
> vigtig støtte for det danske demokrati - i stedet for at
> overholde internettets standarder - vil diskriminere folk,
> der ikke har mulighed for at bruge en af de to anbefalede
> browsere? Bliver det næste monstro at man kun kan få lov til
> at se tv-avis, hvis man har et tv fra Sony eller Philips?

Hvad med at begynde brevet med analogien med TV?

Jeg forestiller mig noget i denne stil:

Fremtidens avancerede fjernsyn vil kunne
bruges i demokratiets tjeneste, men hvad vil der ske hvis
DR-udsendelser kun kan ses med fjernsyn fra
Sony eller Philips?

Ovenstående fremtids-vision er heldigvis fiktiv, men
allerede nu, har DR i demokratiets tjeneste,
på sit website besluttet, at det kun skal ses
med IE eller NS.

[ Derefter de argumenter som du og
andre kom frem med   ]

styrken er at frasen "demokratiets tjeneste"
forekommer i begge situationer, samt at
der sammenlignes Sony/Philips med IE/NS .

Fyrkildevej 98 (sttv)          Tel: 98 15 67 93
DK-9220 Aalborg Oest           ICQ: 108017016
Find my key: http://www.keyserver.net: GnuPG key ID: 0x6349D8FB
fingerprint: E44F A8B9 5088 0036 C0C6  DD2C 9575 7DFE 6349 D8FB
                       ...ooO0Ooo...
   One Windows to rule them all, One Windows to find them,
   One Windows to bring them all and in the darkness bind them.