Re: [PR] DR Online i Microsofts tjeneste? (Was: U læseligewebsider fra det offentlige)

> <udkast type=læserbrev>
>  <udgaver>
>   0.1 - Ser om bolden vil rulle (sparre).
>   0.2 - saglighed++ (kongslund)
>   0.3 - Sprog og andre smårettelser (bla. fra Sune, Klaus og
>         Grove). Og så dropper vi interessen for DR's
>         formålsparagraf (sparre).
>   0.4 - Sprog og andre smårettelser fra Grove. Ole slår på
>         reklameforbudet. Morten leverer en hårdtslående
>         indledning (sparre).
[...]
> [...]
> tekniske standarder. Hvorfor kan man ikke udstrække denne
> praksis til internettet?
>
> Det er i øvrigt værd at bide mærke i at, hvis Danmarks Radio
> var underlagt et ministerium i stedet for at være
> selvstændig, ville det være omfattet af "Statens standard
> for elektronisk publicering", der gør det klart at statens
> e-publikationer skal overholde internettets tekniske
> standarder.
>
> <slettes kommentar="Eller kan nogen få afslutningen til at
>                     passe?">
>  DR Online kan således ikke siges at handle i demokratiets

Hvad med at stryge det næstsidste afsnit og tilrette det
sidste, så teksten lyder:

   Hvad angår de traditionelle elektroniske medier, radio og
   tv, overholder Danmarks Radio tilsyneladende de
   eksisterende tekniske standarder. Hvorfor kan man ikke
   udstrække denne praksis til internettet?

   Som det ser ud nu kan man ikke just sige at Danmarks
   Radio på internettet handler i demokratiets tjeneste, men
   snarere i Microsofts.

?

Eller er det for meget Microsoft-bashing?

Jacob
--
"Det er ikke livets hastighed jeg har noget imod.
 Det er den bratte afslutning til sidst." --  Stoffer