Re: [PR] DR Online i Microsofts tjeneste? (Was: Ulæselige websider fra det offentlige)

>  <mangler>
>   * DR's formålsparagraf (er den nødvendig)

Kun hvis den indeholder noget vi kan bruge.

>  <titel>
>   DR Online i demokratiets tjeneste?
>   (eller skal det være "DR Online i Microsofts tjeneste"?)

Jeg vil foretrække den første og så en formulering i slutningen a la:
"DR Online kan således ikke siges at handle i demokratiets tjeneste men
snarere i Microsofts."

> Kan det virkelig passe at en så vigtig offentlig institution
> som Danmarks Radio, der oven i købet ser sig selv som en
> vigtig støtte for det danske demokrati - i stedet for at
> overholde internettets standarder - vil diskriminere mellem
> folk der handler hos Microsoft og folk der bruger software
> fra dette monopol-lignende firmas konkurrenter?

... og folk der ikke bruger software fra dette monopol-agtige firma.
(Jeg var begyndt at læse sætningen både anden og tredje gang i søgen
efter en negation, før jeg fandt 'konkurrenter').

Man kunne også prøve med noget i stil med "... fra dette firma, der af
en USA'nsk domstol blev betragtet som havende et monopol."

> Kan det bruges til noget?

Ja.

> Vil SSLUG lægge navn til det?

Jeg stemmer for. Ellers vil jeg godt være medunderskriver.

> Hvilken avis bør det sendes til?

Alle! (Dvs. Jyllandsposten, Berlingske tidende, Politiken og Information.)

> Hvordan kan det gøres mindre teknisk?

Tjaa..., ikke ved at jeg prøver at skrive det om.

.Henrik

--
"Unix, Perl og Ole har man for at slippe for at gøre
 arbejdet selv."