Re: [PR] DR Online i Microsofts tjeneste? (Was: U læselige websider fra det offentlige)

Jacob Sparre Andersen wrote:

> [...]
> ikke alene opfordrer deres læsere til at handle hos et
> bestemt softwarehus. Dele af webstedet er ligefrem lavet med
> fejl så browsere fra Microsofts konkurrenter ikke kan komme
> til informationerne.
>
> Kan det virkelig passe at en så vigtig offentlig institution
> som Danmarks Radio, der oven i købet ser sig selv som en
> vigtig støtte for det danske demokrati - i stedet for at
> overholde internettets standarder - vil diskriminere mellem
> folk der handler hos Microsoft og folk der bruger software
> fra dette monopol-lignende firmas konkurrenter?

< fra dette monopol-dømte firmas konkurrenter?

Jeg ved ikke helt om monopol-dømte er klart nok. De er jo ikke dømt for at
være et monopol, men  derimod dømt for at misbruge deres (i retten beviste)
status som monopol.

> Hvad bliver det næste? At man kun kan få lov til at se
> tv-avis, hvis man har et tv fra Sony?
>
> Hvis Danmarks Radio mener noget med at være en støtte for
> det danske demokrati, bør de huske på at det er et
> fundamentalt princip i moderne demokratier, at alle borgere
> skal have lige adgang til at deltage i debatten. Hvis det
> skal kunne lade sig gøre, må man ikke diskriminere og kun
> lade nogle få adgang adgang til information om hvad der sker

lade nogle få få adgang til information om hvad der sker

Sune