Re: [PR] Dsdo-1.4-PM (0.2)

Peter:

> ideer til hvad der der evt. kan sættes ind:
> a) kan det bruges til MS Word, WordPerfect, StarOffice

Det kan mig bekendt ikke tages ind i nogle af ovennævnte
programmer af folk uden teknisk viden - men jeg lader mig
gerne modsige - så det er nok en dårlig idé at nævne
specifikke programmer.

> b) størrelse og kvalitet af ordbog kontra andre (den er
>    nok ok)

Jeg har en artikel liggende her, der går ud fra at
Retskrivningsordbogen indeholder 340.000 (+/- 25.000)
ordformer. Den vi udgiver er på 325.000 ordformer.

> c) er dette en konkurrent til Dansk Sprog Nævn?

Sprognævn er i et ord. I det lange løb ja, men ikke allerede
fra på onsdag. - Vi leverer endnu ikke et køreklart
opslagsværk til Windows-brugerne og uden det er vi ikke en
direkte konkurrent til Sprognævnet.

Med andre ord tror jeg ikke det vil være specielt gavnligt
at tage de tre punkter direkte med i pressemeddelelsen.

Jacob
--
"The current state of knowledge can be summarised thus:
 In the beginning, there was nothing, which exploded."

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 18:40 CEST [an error occurred while processing this directive]