Re: [MISC] Oracles pricipielle nej til softwarepatenter

Jeg prøver lige at flytte denne diskution over i sslug-pr istedet for
sslug-misc.

On Fri, 24 Sep 1999, Morten Egan wrote:

> Selvom jeg selv er et "Oracle", vidste jeg faktisk intet om den her artikel,
> sjovt.
>
> Jeg vil lige prøve at tjekke om det stadigvæk er vores officielle mening.

Lyder godt. En udtalelse om emnet fra Oracle Danmark vil være et godt
indskud i debatten.

> Jeg vil dog sige at i visse sammenhænge, ser jeg det personligt stadigvæk som
> en nødvendighed
> at man kan tage patent på sit software.

Nu har der været så mange eksempler på latterlige patenter - patenter på
almindeligheder, så hvis du kan pege på et Oracle softwarepatent patent du
mener er nødvendigt fordi copyright og almindelig forretningshemmelighed
ikke beskytter Oracle nok, så kom frm med et par eksempler. Det savner
debatten.

> Uden at det er ment som en fornærmelse til andre database fabrikanter( eller
> marketing for all andre), så er Oracle i visse sammenhænge længere end 3 år
> fremme i forhold til vores konkurenter på relationel database området, og så
> ville det sgu' da være en dårlig ide rent forretnings mæssigt at frigive
> teknologien.

3 år længere fremme. Det var ligegodt meget. Under hvilke navne
markedsfører i denne teknologi ?

Mvh
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark
Don´t fear the penguins.   abach mail1.stofanet.dk / aba tbit.dk