Re: [PR] SWPAT version 3

> så at du måske overtræder et software patent? I USA har
> firmaet UNISYS netop ændret politik og nu vil man til
> at opkræve 5000$ for at en internetudbyder må have

Det er altså ikke helt rigtigt.
Som jeg læser det, er det:
"Hvis du ikke er helt sikker på at alle de gif-bidler du
har liggende, er fremstillet med en lovlig licens af LZW,
skal du betale"

Det forstår jeg som:
"Har du det originale billed af Tux (sit3-shine_7.gif) liggende
på din homepage, så forlanger UNISYS at du betaler $5000."

Jvf. Larry Ewing er Tux fremstillet med Gimp, som ikke har licens.
Dvs. at den Tux (sit3-shine_7.gif) du har på din homepage er
ulovlig (hvis du bor i USA, England, Tyskland, Frankrig || Italien).
Du kan ikke vide om den endelige version af Tux er fremstillet
med lovlig licens, og så må du hellere betale.

Jeg mener heller ikke det er internet udbyderen (ISP) der skal
betale, men ejeren af homepagen.

Jeg har ikke lige en idé til anden formulering, der ikke
bliver meget kryptisk, men den skal vel gå på noget med:
"Har du gif-billeder på din hjemmeside der er fremstillet med
et program der ikke har licens til UNISYS' patent, kan du
risikere at blive afkrævet $5000".

Det er altså ikke bare mig der er ordkløver, det er
patenter i høj grad.

Atanasoff opfandt computeren, ikke Sperry (senere UNISYS),
som det blev afgjort i en retssag.
http://www.well.com/user/hlr/texts/tft4.html
(+ Napier, Pascal, Babadge, Zuse, Turing, von Neumann)

--
best regards