Re: [PR] SWPAT version 3

On Mon, 6 Sep 1999, Hanne Munkholm wrote:

> [...]

klip.........8<......

> Jeg bør som programmør kunne løse en opgave efter
> bedste evne, og regne med at alt det jeg lige ryster ud
> af ærmet, er almindeligt håndværk, ikke en opfindelse.
> Derfor bør det ikke bekymre mig om jeg har anvendt een,
> 10 eller 100 alment kendte matamatiske algoritmer. For
> de bør ikke kunne patenteres.

Hvis man ikke er inden for softwarebranchen , så har man ingen ide om hvor
mange algoritmer og dermed antallet af potentielle patensager der skal
sættes resources af til pr. program.
Der er altså også en pointe i antallet af algoritmer i et typisk
edbprogram ikke f.eks. er lig en. Hovedpointen må dog stadig være at
softwarepatenter på algoritmer er noget skidt i sig selv. Det umulige i at
administre sådanne tåbelige patenter illustreres bl.a. med at antaller af
algoritmer benyttet i hvert program er et stort tal = dyrt at checke
efter.

Mvh
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark
Don´t fear the penguins.   abach mail1.stofanet.dk / aba tbit.dk