Re: [PR] SWPAT version 3

On Sun, 5 Sep 1999, Hanne Munkholm wrote:

> Det er ikke relevant hvor mange algoritmer et program
> indeholder. Det er relevant, at man ikke må kunne tage
> patent på en kendt algoritme, eller en som er logisk og
> nem at finde på for en fagmand. Men kun på originale
> nye opfindelser.

Jeg er uenig i det første men ikke det sidste Hanne skriver. Hver gang jeg
vælger en algoritme til f.eks. sortering af strenge kan det være berørt af
et patent. Hvis jeg blot har en algoritme i sving, så skal jeg "blot"
checke denne.

I praksis har jeg i de mange programmer jeg har lavet haft en enorm mængde
algoritmer i sving. Det kan godt være at afsnittet skal reformuleres -
fair nok - men pointen er at jeg som OSS programmør ikke har en jordisk
chance for at kunne checke _alle_ algoritmer i de programmer jeg har
lavet. Der er så mange, at jeg _helt_ sikkert har overtrådt mindst et
eller flere software patenter.

;-)

"Nobody will ever need more than 640k RAM!"
                           -- Bill Gates, 1981
"Windows 95 needs at least 8 MB RAM."
                           -- Bill Gates, 1996
"Nobody will ever need Windows 95."