Re: [PR] SWPAT version 3

Peter Toft wrote:

> Vi har stadig vore SWPAT pr-ting som skal videre.
> Claus mente at GIF skulle med - og det er en god løftestang.
> Hans har begået en god artikel om GIF, som jeg hiver ind som reference.
>
> Hjælp meget gerne med på denne tråd. Software patenter er det vigtigste
> emne i den kommende tid IMHO.

Jeg synes det ser rigtig godt ud.

Der skal sættes nogle kommaer, og nok omformuleres lidt
i de sidste afsnit. Det første er blevet meget godt,
synes jeg.

Det er specielt
> slemt, når den erfarne programmør ser på sit program, og tæller hvor
> mange dele (algoritmer), det reelt består af. Typisk kan der være
> 10-1000 algoritmer i et enkelt program.

Det er ikke relevant hvor mange algoritmer et program
indeholder. Det er relevant, at man ikke må kunne tage
patent på en kendt algoritme, eller en som er logisk og
nem at finde på for en fagmand. Men kun på originale
nye opfindelser.

--
Hanne Munkholm      -o)
                    /\\        http://www.aub.dk/~luke/

"I don't think Microsoft is evil in itself; I just
think that they make really crappy operating systems."
-- Linus Torvalds