Sv: [PR] Gratis bog til salg - 0.03

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Hans Schou <sslug@sslug>

><pm>
>1. Gratis bog til salg
>2. Gratis bog kan købes
>3. Gratis Linux bog til salg
>4. "Brændt" bog udgivet på tryk

>Første bog i Danmark frigivet under Open Content Licens.
>
>D. 25/2 udgiver forlaget IDG bogen "Linux - Friheden til at vælge" og
>den officielle udgivelse fejres hos Polyteknisk Boghandel ved DTU i
>Lyngby på onsdag. Tidspunkt oplyses senere.

Lyngby på onsdag i tidsrummet ##.## - ##.##.

>Bogen blev første gang udgivet CD-ROM-brændt i november 1998, hvilket
>gør
>at det også er den første bog der er blevet "brændt" før den blev trykt.
>
>Bogen, der gratis kan downloades fra Internet, har IDG trykt
>som et hæfte på ca. 100 sider med to CD-ROM'er med Linux og andre
>gratis programmer.

Er der ikke kun en CD-ROM med. Det ser i hvert fald sådan ud, når man ser
på IDG's hjemmeside:
http://www.idgshop.dk/bs/product.asp?sku=87-7843-238-3&Menu=0

Det er den anden udgivelse fra Globe, som har to CD-ROM'er.

Desuden er det noget crap, når IDG siger, at bogen udgives i samarbejde
med SSLUG - eller er jeg forkert på den her?

>Open Content Licensen er en Open Source-lignende licens som kendes fra
>Linux og andre åbne systemer. Open Source beskriver reglerne for
>software, der frigives med kildetekst, hvor Open Content dækker bøger,

og andre medier,

>der frigives med en licens som giver alle ret til at sælge værket til
>andre uden at skulle spørge forfatterne om lov, og endda ændre
>indholdet og videresælge dette under visse vilkår.

De herligste hilsner

Claus Sorensen         P L O M U S      Tlf:   +45 44 66 24 16
Project Coordinator  ---------------    Fax:   +45 44 66 25 16
Noddelunden 110       professional      Email: sslug@sslug
DK-2765 Smorum            Linux         Web:   www.plomus.dk