Re: [PR] Kalle DallhEimer flytter til Sverige

Hanne Munkholm wrote:
> Jeg synes det er ok med en pressemeddelelse om at Kalle flytter til
> Sverige

Och jag tillåter mig att ha en motsatt åsikt. Kalle är säkert en
mycket trevlig person, men det innebär inte automatiskt att hans
flytt till Sverige skulle vara en -nyhet- värt att rapportera till
andra än hans närmaste vänner och bekanta.

> Hvis Kalle Dalheimer er indforstået, og når han har alt klart og på
> plads, synes jeg det er fint at sende det til de svenske
> computerblade. De tager ingen skade af at høre navnet, både Kalles og
> KDE's, og det kan jo være det medfører en artikel om KDE.

Skicka en artikel om KDE till de svenska datortidningarna och se om
du kan få den publicerad. Lyckas du med det så går det säkert att även
få med en liten notis om att en av KDEs utvecklare har flyttat till
Sverige. Det omvända är dock mindre troligt.

> Det er også fint at fremhæve et Sverige er "med der hvor det sker"
> på IT fronten.

Huvudorsaken till att Kalle flyttar hit skulle ju vara för miljön
och politikens skull.

> Hvis de ikke ved hvem han er må de jo finde ud af det.

Tror du själv på detta? Ett pressmeddelande från en obetydlig förening
(i deras ögon) om att en okänd person flyttar till Sverige, gör att
de direkt avsätter en journalist till att ta reda på mer...
Jag slutade tro på sagor för rätt så många år sedan.

> Og hvis den ikke bliver trykt nogen stder? So what. Den har da en
> effekt alligevel. Den kan komme KDE til gode senere fordi de har "hørt
> om det før".

Och det kan vara till skada för SSLUG om vi får en 'spam-stämpel',
dvs. att vi skickar allt möjligt skräp i en förhoppning om att något
ska väl tidningarna skriva om.

Hellre kvalitet än kvantitet.

/Micke
---