Re: [PR] Linux kerne 2.2 - DK [0.4]

Hans Schou wrote:

> Det er rigtig godt nu, sejt.
>
> Jeg skrev 16 CPU'er og en anden skrev 64.
> Jeg mener det hænger sådan sammen at den performer virkelig godt
> op til 16, og kan håndterer 64. I de tynde luftlag skulle kurven
> altså knække.

SVJV understøtter Intel MP specifikationen ikke mere end 16 CPU'er.
Dette understøttes, man skal dog være opmærksom på at efter 4 stks.
bliver det marginale forbedringer idet de kommer ikke til at lave andet
end at vente på at de andre CPU'er frigør bussen. Dette kan dog dårligt
tilskrives Linux, istedet det lousy (men billige!) design af en standard
PC. Linux på Sun UltraSparc (UltraPenguin) kører fint på 64 CPU'er.
Enten giver det godt at være kernehacker :-) eller også låner Sun
maskiner ud til bla. David S. Miller ;)

Mvh Morten