Re: [PR] Linux kerne 2.2 - DK [0.1]

> <OVERSKRIFT>
> 1. Fri kernekraft er revolutionens våben
> 2. Ny kernekraft frigivet
> 4. Linux 2.2 klar nu
> 5. Ny Linux-kerne for 16 CPU'er
> </OVERSKRIFT>

Jeg er IMOD "kernekraft" (1&2). 5 er for teknisk. Så er der #4 tilbage,
som jeg ville omformulere til "Linux 2.2 frigivet".

> Hovedmanden bag udviklingen af Linux finnen Linus Torvalds har i dag
> frigivet version 2.2 af styresystemets kerne. Det er over 1½ år
> siden den sidste større version blev frigivet.

På dansk bruges komma eller tankestreg om indskudte sætninger. Og 2.1
serien har været længere undervejs:

"Hovedmanden bag udviklingen af Linux, finnen Linus Torvalds, har i dag
frigivet version 2.2 af styresystemets kerne. Denne er resultatet af
over 2½ år intens udvikling siden version 2.0 blev frigivet."

> I mellemtiden har der været over 30 stabile frigivelser og over 100
> udviklingsversioner.

For kompliceret.

"'Open Source' konceptet har gjort, at såvel udviklere som brugere har
kunnet afprøve de nye faciliteter i Linux 2.2 gennem hele udviklings-
forløbet. I gennemsnit er en ny version blevet tilgængelig hver uge
gennem hele det 2½ år lange forløb."

(2.1 serien dækker 133 releases, samt 9 2.2 pre-releases).

> De største ændringer er:
[cut]

Skulle vi ikke have www.sslug.dk med her ?

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<sslug@sslug> |  who try to create foolproof software and the