Re: [PR] Udkast til omtale af Eric Raymond på sslugs web-forside

Henrik:

> Dette er et udkast til et skriv om Eric Raymond og hans besøg, på
> forsiden af www.sslug.dk, ikke et udkast til en pressemeddelelse.
> Jeg håber I vil kommentere det alligevel

Teksten er for lang til forsiden, men et glimrende udkast til en
uddybende tekst.

> <! WWW-forside afsnit om Eric Raymond>
> <Hn>Internet super-hacker besøger Sverige og Danmark</Hn>
> Eric Raymond taler om "Open Source" ved SSLUG's møde d. 23.
> januar på Kajplats 305, i Malmø.
> <P>
> <A HREF="http://www.tuxedo.org/~esr/";>Eric Steven
> Raymond</A>'s navn er blevet meget kendt, efter han skrev <A
> HREF="http://www.tuxedo.org/~esr/writings/cathedral-
> bazaar/">"The cathedral and the Bazaar"</A>. Denne artikel var en
> stor del af årsagen til at Netscape frigav sourcekoden til deres web-
                                             ^^^^^^^^^^^
kildeteksten (det er der flere der forstår)

> browser, som <A HREF="http://www.opensource.org/";>"open
> source"</A>. "The cathedral and the bazaar" bruger Linux som
> eksempel til at beskrive hvordan "Open Source" som

Såvidt jeg husker var det nu fetchmail. Linux gav ham ideen, men
han bruger fetchmail som eksempel.

Kan vi skrive det om til noget i stil med at Linux inspirerede
ham til at studere forskellene mellem "katedral"- og "bazar"-
udviklingsmodellerne for software?

> udviklingsmodel slår den "gammeldags" måde at udvikle software
> på: Tusinder af hackere der arbejder med frit tilgængelig gratis
> software af lyst, skriver bedre kode end snesevis af programmører
> der arbejder med lukket software for penge.

Jeg tror vi skal klippe heromkring på forsiden.

Jacob

     --  E-post:         sslug@sslug          --
     --  Web...: <URL:http://hugin.risoe.dk/Jacob/>  --