Re: [NOVICE] Filoverførsel?

Stephen Paulli Andersen <sslug@sslug> wrote:

> Prøv at se på denne
>
> https://www.linux.com/learn/tutorials/295044-sharing-files-and-folders-bet
> ween-linux-mac-and-windows

Tak for svar. Der står bla.:

"To connect to this share on a Mac you would simply follow these steps:
1.      Open up Finder. 2.      Click k. 3.     Enter the IP address of
your share and click Connect"

- det får jeg ikke til at virke!?:

Hvis jeg 'åbner Finder' og taster 'k', sker der intet. åbner et
Hvis jeg Finder-vindue og gør det samme, får jeg blot markeret den
Hvis jeg øverste fil, hvis navn begynder med k!

Når jeg i en browser skriver smb://[IP-adresse], får jeg den her viste
besked:

http://www.hansogoline.dk/netv/smb_probl1a.jpg

(Jeg må gå ud fra, at samba på Linux-siden fungerer korrekt, da jeg uden
videre kan 'bytte arkiver' indbyrdes mellem Linux og Windows XP).

--
med venlig hilsen,
Hans