Re: [NOVICE] Nyt projekt...

On 2012-05-30 07:52, Danjel Jungersen wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har rodet mig ud i at starte et nyt projekt, men mangler lidt
> praktiske råd, og lidt om "hvordan man gør" nogle ting.
>
> Et eksempel kunne være:
>
> Jeg skal bygge en hjemmeside, udelukkende med statiske sider, da den
> skal kunne køre fra en usb / cd / lokal m.m.
> Hvordan bruger jeg de samme informationer igen og igen, uden at
> skulle lave det hele xx-dobbelt, og uden at skulle rette 1000 steder,
> hvis der kommer en rettelse?
> Kan man lave noget smart her???

jeg bruger lidt awk og shell scripts til at stykke ting sammen
(statisk info med dynamisk indhold der generereres).
Perl og andre script sprog kan også bruges, det afhænger
vel af hvad du foretrækker,
Awk er dog simpel og god til tekst og regular expressions.

Men du kunne jo også bruge php med includes mv og så lave
en "statisk kopi" med wget eller lign. så det kan gemmes
på cd/usb ?

jeg formoder det er noget med den samme "top" og headere/bund mv,
og lidt varierende inbdhold på siderne?

> Hvis dette ikke er stedet for den slags, hvor skal jeg så henvende
> mig, forslag ??

sslug-teknik, det er jo et mere "avanceret" problem dette her....