Re: [NOVICE] apache med flere domæner

On 2012-02-29 22:10, Danjel Jungersen wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har apache 2 på debian.
>
> Jeg har sat en del domæner op, men jeg vil gerne lave lidt om.
> min side er www.printlight.dk.
> serveren svarer også på printlight.dk, og www.printlight.eu (f.eks.)
>
> Men jeg kunne godt tænke mig at der i stedet for blev skiftet til
> www.printlight.dk, så det er denne adresse der står i browseren,
> uanset hvilken adresse brugeren skriver, kan man det ??

dvs. jeg indtaster http://printlight.dk/abc.html eller http://www.printlight.eu/abc.html
og det skal laves redirect til http://www.printlight.dk/abc.html

i apacheopsætning, f.eks. i
  /etc/apache2/sites-available/printlight    # eller hvad du nu har kaldt filen

#jeg antager du allerede har en servername og et antal serveraliases til :
printlight.dk printlight.eu www.printlight.dk www.printlight.eu

#der laves så nogle rewrites:
 RewriteEngine on
# rewrite: for a site running on port 80
RewriteCond %{HTTP_HOST}        !^www\.printlight\.dk [NC]
RewriteCond %{HTTP_HOST}        !^$
RewriteRule ^/(.*)      http://www.printlight.dk/$1 [L,R]

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]