Re: [NOVICE] kio?

Hans Henrik Hansen wrote:
> Jeg plejer at udveksle filer mellem husets (tre) computere vha. kio -
> hvilket hidtil har virket nogenlunde godt (der har nu og da været lidt
> problemer med at 'opnå adgang' - men efter nogle forsøg er det som regel
> gået).
> For en dags tid siden prøvede jeg at forbinde Linux-pc'en med Mac'en -
> resultatet var således:
> Fra Linux-siden kunne jeg problemfrit (læ)se indholdet på Mac'en, men
> jeg kunne ikke kopiere data fra Linux til Mac .

Det lyder mest som et problem med (skrive)rettighederne på Mac'en.

Men hvis du tror det er kio_smb der er noget galt med, kan du jo prøve et
andet værktøj i stedet ('smbclient' f.eks.).

> Fra Mac'en kunne jeg slet ikke tilgå Linux-siden - det blev oplyst, at
> der var et 'problem med den ønskede server', og jeg blev anbefalet at
> forsøge igen senere'.

Kio_smb er kun en samba-*klient*. Mac->Linux-forbindelse vil i sagens natur
være et server-anliggende for Linux-maskinens vedkommende. Så du skal kigge
på din samba-server - og evt. din firewall - det har i hvert fald intet med
kio_smb at gøre.

> Jeg skal tilføje, at problemet er opstået, efter at jeg har opgraderet
> Mac'ens styresysten fra 'Snow Leopard' (som den er købt med) til 'Lion'.
> Desuden skal oplyses, at filoverførsel Mac <-> Windows XP virker som
> før.

Dvs. at Linux <-> MS Windows XP fungerer som forventet?

Der er vist noget med at Apple har lavet deres egen "samba"-erstatning i den
seneste version af OSX, fordi de ikke kan lide GPLv3. Det er vel derfor det
ikke fungerer ordentligt.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]