Re: [NOVICE] Suse

Mogens Jæger wrote:
> Jeg vil gerne have min Suse 11.4 opgraderet til en 12.1.
>
> Jeg har derfor hentet filen "openSUSE-12.1-DVD-x86_64.iso" på openSUSE's
> side, og brændt den uden fejlmeldinger, og alt ser korrekt ud.
>
> Når jeg begynder installation kommer den efter 1' velkomst, og at jeg
> har klikket O.k. til installation, op med en melding om, at jeg skal
> indsætte "CD nr. 1" - jeg har 'kun' en DVD med programmet på, og det vil
> den ikke acceptere :-(
>
> Hvad gør jeg forkert, og hvor kan jeg evt. finde en 'fejlfri' version af
> DVD'en?

Jeg tror at det enten er fejl i downloadet (tjek md5sum), en fejl-brænding
eller måske bare et dårligt dvd-drev. Det er i hvert fald ikke noget
generelt problem med dvd-iso'en.

Alternativt kan du overveje at prøve en "live" online opgradering med
'zypper dist-upgrade', hvis du stadig har et fungerende 11.4-system:
http://en.opensuse.org/SDB:System_upgrade

Teoretisk set kan du bruge samme fremgangsmåde til nedgradere fra 12.2ms1
til 12.1 :-)

> Jeg har hentet "12.2 Milestone 1", og den installerer fint - der kan jeg
> bare ikke løse alle konflikterne ved installation af Nvidias drivere til
> dual-monitor opsætning.

Milestone 1 er alfastadiet.

> Jeg har desværre forlængst smidt min 11.4 disk ud - hvor kan man hente
> den igen - jeg har ledt på KLID, dog uden resultat.

http://download.opensuse.org/distribution/11.4/iso/

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]