Re: [NOVICE] Suse

Den 13-03-2012 17:00, Martin Schlander skrev:
Mogens Jæger wrote:

Hvad gør jeg forkert, og hvor kan jeg evt. finde en 'fejlfri' version af
DVD'en?

Jeg tror at det enten er fejl i downloadet (tjek md5sum), en fejl-brænding
eller måske bare et dårligt dvd-drev. Det er i hvert fald ikke noget
generelt problem med dvd-iso'en.

Det tror jeg ikke på - jeg skiftede "det hele"/hardwaren i efteråret, og den installerer fint fra andre DVD'ere - og så alligevel - jeg har et løst DVD-drev til min lille bærbare, som jeg prøvede, og der installerede det fint.

Så er spørgsmålet - kan det hænge sammen med, at mit nye interne drev er af SATA typen (der 'manglede standard IDE/ATA port på bundkortet, ellers havde jeg ikke skiftet) ?

Tjeksum var også korrekt.

Alternativt kan du overveje at prøve en "live" online opgradering med
'zypper dist-upgrade', hvis du stadig har et fungerende 11.4-system:
http://en.opensuse.org/SDB:System_upgrade

Teoretisk set kan du bruge samme fremgangsmåde til nedgradere fra 12.2ms1
til 12.1 :-)

Jeg har hentet "12.2 Milestone 1", og den installerer fint - der kan jeg
bare ikke løse alle konflikterne ved installation af Nvidias drivere til
dual-monitor opsætning.

Milestone 1 er alfastadiet.

Jeg har desværre forlængst smidt min 11.4 disk ud - hvor kanman hente
den igen - jeg har ledt på KLID, dog uden resultat.

http://download.opensuse.org/distribution/11.4/iso/

Mange tak for link - nu har jeg igen en stabilt kørende maskine med dual-monitor og en 11.4.

Et lille tillægsspørgsmål - hvad er begrundelsen for, at man (folkene bag SUSE) mar omdøbt 'pkgconfig' til pkg-config'? Det har for mig desværre den betydning, at jeg ikke kan installere Nvidia's driver, og dermed få understøttet dual-monitorerne. Det var pakken

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]