Re: [NOVICE] Diagnostics

On Fri, 12 Aug 2011 11:57:04 +0200
"Danjel Jungersen" <sslug@sslug> wrote:

> Jeg synes at det er sjældendt at ms skriver noget nyttigt ;-)

> Det får jeg ham ikke til, men jeg kunne selvfølgelig "låne" hans
> maskine et stykke tid....
>
> 1000 tak for ideerne, jeg fortsætter kampen...
> De venligste hilsener
> Danjel

Jeg tror mest på memory fejl, sådan som Mogens Kjær fortæller det
(og memory er ikke er nævnt i lige denne mail med mulige fejl).

Memory fejl vil ikke kunne ses i MS-logfiler. Ligeledes vil
Linux-Kernen ikke automatisk opdage en memory fejl. De er
meget vanskelige at opdage. Jeg købte noget ny RAM til en ældre
maskine, ret billigt, men det gav store problemer! Det så ud
som om den kunne køre, men efter noget tid "frøs" den; d.v.s.
OS crasher, der er nogle program-instruktioner, som ændres p.g.a.
elektrisk fejl og som gør at CPU'en kører i en uendelig løkke.

Hverken tastetryk eller andre interrupts kan få den til at reagere,
hvis disse Interrupt Service Rutiner (ISR) også er ødelagte på
memory-niveau.

Derfor kan den ikke skrive noget i logfilerne!

--
Donald Axel <sslug@sslug>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-09-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]