Re: [NOVICE] Filudveksling med Mac?

Hans Henrik Hansen wrote:
> Jeg har brug for at kunne udveksle filer/mapper
> mellem 'Linuxmaskinen' og min nye iMac.
> Jeg har forsøgt at opsætte Linux som Samba server
> - men er ikke sikker på om det er gjort korrekt!?
> Mellem Linux og XP bruger jeg p.t. 'KIO' -
> hvilket også ville være OK mellem Linux og mac.
>
> Men 'det vil ikke virke', hvilket vises her:
>
> http://www.hansogoline.dk/fildeling/
>
> Der kan måske være et 'bruger/adgangskode'-
> problem(?) Jeg bliver ind imellem 'afkrævet'
> sådanne værdier:
> Ved oprettelsen af samba server skulle
> jeg oprette et 'root samba password'(?) - men
> [...]

Samba _server_ er kun relevant når du vil dele ting som ligger på SUSE-
maskinen. Det er nok bedst at tage et problem ad gangen.

Det fremgår af dine screenshots at du fint kan se sharet og forbinde til
det, det virker bare lidt tomt. Er du sikker på der ligger nogen filer i
mappen? Og hvis der gør så tjek evt. rettighederne på dem.