Filudveksling med Mac?

Jeg har brug for at kunne udveksle filer/mapper
mellem 'Linuxmaskinen' og min nye iMac.
Jeg har forsøgt at opsætte Linux som Samba server
- men er ikke sikker på om det er gjort korrekt!?
Mellem Linux og XP bruger jeg p.t. 'KIO' -
hvilket også ville være OK mellem Linux og mac.

Men 'det vil ikke virke', hvilket vises her:

http://www.hansogoline.dk/fildeling/

Der kan måske være et 'bruger/adgangskode'-
problem(?) Jeg bliver ind imellem 'afkrævet'
sådanne værdier:
Ved oprettelsen af samba server skulle
jeg oprette et 'root samba password'(?) - men
det må da være et 'mac-password', der skal
skaffe adgang til mac-filerne, og på mac-siden
har jeg kun oprettet ét password (ifm. opsætning)
- og det 'lukker ikke op'!

--
med venlig hilsen,
Hans