Re: [NOVICE] Håndtering af diskdrev?

Mogens Jæger wrote:

> Jo - den automounter fint på desktoppen.
>
> Det jeg gerne ville kunne, er at være i en konsol, og så kunne lægge en
> disk i drevet, og tilgå det, uden at skulle via en håndfuld klik på
> desktoppen.
>
> Problemet er ikke så stort, at jeg 'orker' et dybere studie af
> virkemåden til selv at kunne sætte det op.

Flytbare enheder mountes først når man klikker på dem i Dolphin eller Recent
Devices Notifier. Det er en generel KDE-ting.

I KDE 4.3 kan du f.eks. installere device-automounter for at få "rigtig"
automounting. I KDE 4.4 og senere kan du aktivere automounting i
systemsettings -> avanceret -> flytbare enheder uden at behøve installeret
noget yderligere.