Re: [NOVICE] Håndtering af diskdrev?

Den 25-04-2010 23:48, Hans Henrik Hansen skrev:

> Besynderligt: Jeg ser intet spor af 'pmount' i min /usr/bin-mappe!? (Bruger
> også SuSE 11.2).

Har du installeret programmet?
Prøv med: cnf pmount - det skulle vise dig hvor det er installeret, og
hvis ikke, så et installationssted.

> Så jeg er (tilsyneladende) stadig dér, hvor jeg må afmontere/genmontere mine
> drev, hver gang jeg skifter skive - noget utilfredsstillende, synes jeg i
> grunden! Og øjensynligt et tilbageskridt ift. SuSE 10.0! :(

Enig - på mange områder - men især på, at Susen er ved at blive alt for
'grafisk', forstået sådan, at man som 'ikke skriftklog' bruger, næsten
er tvunget til at bruge det grafisk, i modsætning til at arbejde i
konsol, og oveni skal klikke mere og mere.

F.eks. når jeg vil lukke min maskine, kan jeg ikke nøjes med ét klik på
'luk-knappen' - næh der skal hele 3 klik til. Lidt den der Win$ syge,
med at man skal bekræfte alt hvad man foretager sig - også selvom det
kun er at smide en fil i papirkurven, hvorfra det er såre simpelt at
fortryde, hvis det så endelig skulle være en fejl.

mvh mogens