Re: [NOVICE] Håndtering af diskdrev?

Hans Henrik Hansen skrev:

> smartmontools:

> nogle fejl.
> på disk:
>
> I YaST 'Redigering af /etc/sysconfig' fandt jeg
> dette:
>
> "Fil: /etc/sysconfig/smartmontools
> Mulige værdier: Heltalsværdier større eller lig
> med 10
> Standardværdi: 1800
> Tjeneste som skal genindlæses: smartd
> Beskrivelse:
>
>  Interval between disk checks in seconds"
>
> Aktuel indstilling er '1800', så jeg går ud fra,
> at 'smartctl' kører ('i baggrunden'?) hver halve
> [...]

måske, hvis ellers diske er "enablet" til SMART.

men mon ikke du har smartctl installeret, blot forkert path ?
som root burde path være korrekt i konsol, men måske
SuSe er blevet anderledes.

ellers skal pakken "smartmontools" fra SuSE/Novell installeres.
i 10.3 ser den ud til at eksistere og jeg formoderi nyere:

path til fil:  /usr/sbin/smartctl