Re: [NOVICE] Håndtering af diskdrev?

Hans Henrik Hansen wrote:

> OK, men jeg kan måske blot slette den nu?
(Imødeser intet fremtidigt behov
> for opkobling af 'My Book')

Det var så lidt for tidligt - da jeg jo fik behov
for backup inden disk-kontrol!
Så jeg har tilsluttet 'bogen' igen, som det
fremgår af dette skærmbillede:

http://www.hansogoline.dk/denne_comp.jpg

Men når jeg forsøger at åbne disken derfra, får
jeg dette resultat:

http://www.hansogoline.dk/dolph.jpg

Henvisningen fra 'Denne computer' peger altså på
/dev/sdc1!?

(hvilket jeg ikke finder nogen umiddelbar
mulighed for at ændre!(?))

Men som det fremgår af Dolphin-billedet, er der
under 'Steder' oplistet bla. 'WD Smartware' og
'My Book'.

'My Book'-linket vil nu ikke uden sværdslag give
adgang til herlighederne - men brokker sig over
noget manglende/svigtende
'.hal...lock..etllerandet'.
Men er man vedholdende nok, og fx. åbner 'WD
Smartware' først, så opgiver 'hal' før eller
senere modstanden, og åbner 'bogen'! :)

************

Så vidt, så godt - men når SuSE så skal lukkes
ned, er der igen problemer: Nu står systemet med
en åben 'bog' (her benævnt 'My040Book'), som det
ikke kan håndtere! Jeg har så forsøgt at
afmontere /dev/sdc inden lukning, men får det
overraskende svar, at ingen sådan enhed er
monteret!??

--
med venlig hilsen,
Hans