Re: [NOVICE] SRST failed??

Frank Damgaard wrote:

> Sæt dem evt. over i en anden maskine og se om de virker i denne,
> evt. kan det også være PSU på computeren der ikke er for god længere
> (+12V ?), eller måske strømforsyningsstikket på drevet.
>
> Prøv evt. kun med et drev tilsluttet ad gangen og se om der er forskel.
>
> med tanke på hvad DVD/Cd brændere sælges for, så kan det ikke betale
> sig at bøvle for længe med halv-defekte drev.
>

> PS.
> Jeg går efter DVD brændere der også kan måle mediets kvalitet efter
> brænding, ellers ved man jo ikke om skiven er brugbar eller allerede
> [...]

Det hele ser faktisk ud til at funke igen! :)

En del af problemet kan måske have været, at /media stadig viser et eksternt
drev ('My Book'), som forlængst er (fysisk) fjernet??

Jeg har kørt 'mount /dev/sr0 /media' - og nu vises/åbnes CDer fra bænderen
OK under /media. (Vises også i fx. 'Gimp').

Men det *er* trods alt lidt bøvlet! :)

--
med venlig hilsen,
Hans