Håndtering af diskdrev?

Som omtalt for et par dage siden har jeg haft problemer med CD-/DVD-drev,
delvis forårsaget af et løst stik, hvilket dog nu er afhjulpet.

Men jeg synes stadig, at 'håndteringen' under SuSE 11.2 (eller måske KDE
4.3.5?) virker mere besværlig end under SuSE 10.0!
Således vises nævnte drev ikke (længere), når man klikker på 'Denne
Computer', ligesom man tilsyneladende fra dette vindue ikke (længere) kan
'mounte' enheder!(?)

Jeg har nu 'mounted' CD-brænderen via et terminalvindue, hvorefter den kan
vises således:

linux-fl8d:/home/h2vh # ls /media
081226_2339  My Book

'081226_2339' er skiven, der p.t. sidder i drevet, mens 'My Book' er en
ekstern harddisk, som ikke længere er tilsluttet. Derfor ville jeg gerne
'umounte' sidstnævnte, men det forløb således:

linux-fl8d:/home/h2vh # umount /media/My Book
umount: /media/My: ikke fundet
umount: Book: ikke fundet

, hvilket jeg ikke rigtigt fatter!? Skal drevet mon være fysisk tilsluttet
for at kunne 'umountes'??

Endelig savner jeg en 'genvej' til CD-brænderen, som jeg p.t. kun kan
aktivere via /media (eller et grafik-program).

--
med venlig hilsen,
Hans