Re: [NOVICE] Håndtering af diskdrev?

Den 25-04-2010 17:01, Michael Rasmussen skrev:

> Har du ikke pmount installeret?
> DESCRIPTION
> pmount ("policy mount") is a wrapper around the standard mount program
> which permits normal users to mount removable devices without a  match-
> ing /etc/fstab entry.

Nej - det havde jeg ikke.

Det kan godt være, at de skriver at "normal users" kan mounte, men jeg
skal være rod-bruger for at have tilladelsen - som "mig selv" får jeg:
bash: /usr/bin/pmount: Adgang nægtet

Kan jeg med "chown" ændre til egen bruger, eller hvordan får jeg som
"mig selv" lov til at bruge funktionen? eller?

tak for hjælp

mvh mogens