Re: [NOVICE] CD til Ogg Vorbis

On Friday 02 April 2010, Martin Schlander wrote:
> Mener at huske fra anden sammenhæng at du bruger KDE. Hvis jeg husker
> rigtigt kan du bare skrive 'audiocd:/' i adresselinjen i dolphin eller
> konqueror og så rippe med trække og slip via nogle virtuelle mapper der
> vises.
>
> Dette er konfigurerbart under systemsettings -> avanceret -> lyd-cd'er

Og det virker faktisk ret godt. Jeg går ud fra at hvis jeg vil ændre kunstner,
album, titel eller den slags, så bruger jeg bare min yndlings editor og ændrer
i filen
     audiocd:/Information/CDDB Information.txt
Er det korrekt?

> Alternativt kan du kigge på at gøre det med K3b eller KAudioCreator.

Jeg vidste ikke at k3b kunne rippe en CD. Det må jeg se nærmere på.
KAudioCreator findes ikke i Kubuntus package system. Synaptic kan i hvert
tilfælde ikke finde den.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug