Re: [NOVICE] Problem med installation af

Jan Hertel wrote:
> Jeg vil gerne installere dansk synonymordbog i OpenOffice.org 3.x og
> har hentet http://extensions.services.openoffice.org/en/project/danske_synonymer
> . Men når jeg følger
> http://extensions.services.openoffice.org/en/resources/user/howto_install
> og følger i. mulighed og trykker på Add (..ing DanskeSynonymer.oxt får
> jeg en besked om "Can not activate factory because
> java.io.FileNotFoundExeption:
> /usr/lib/openoffice/program/../basis-link/program/clases/LuceneHelperWrapper.jar
> (No such file or directory)".

nok denne der ledes efter:
/usr/lib/openoffice/basis3.0/program/classes/LuceneHelpWrapper.jar
/usr/share/java/openoffice/LuceneHelpWrapper.jar

> Jeg har forsøgt at lede efter filen i Synaptic (Ubuntu 9.10), men kan
> ikke se at den findes?

Har du installeret Sun Java , eller en af de andre java pakker?
og er openoffice klar over at den er installeret?

check evt. også i funkti0oner->indstillinger->java
at det er den korrekte java der er valgt-

hmm, så jeg testede lige:

I ubuntu 9.04 / 32 bit virker det med OpenOffice 3.0

I ubuntu 9.10 / 64 bit virker det *ikke* med Openoffice 3.1..

hmm, lidt google giver at LuceneHelpWrapper findes i selvstændig pakke:

sudo apt-get  install openoffice.org-java-common

(eller brug synaptic til at installere pakken)

... og så virker det også hos mig med ubuntu 9.10 :)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]