[SOLVED] Re: [NOVICE] php mail() og sessions virker ikke

On 24 Mar 2010 at 17:28, Frank Damgaard wrote:

> [...]
Tak for svarene...
Har løst det, men hvis der er nogen der har tid, vil jeg da gerne
lære yderligere en smule :-)

> Jeg mener exim findes da stadig til debian hvis du foretrækker exim?
Det gør jeg ikke, er helt ny på mailmarkede hvad linux angår.
Men har fundet anbefalinger, og step.by-step opsætninger til det jeg
gerne vil til postfix.
Har bl.a. læst at den er god med hensyn til sikkerheden....

> Har du set på din debian-server i log-filer hvad der sker
> med mail?
Som sagt, er jeg ny på området, hvor skal jeg kigge???

> Kan du se i log-filer på din windåse hvad der sker ?
> (forudsat din debian servers mailserverprogram forsøger
> at aflevere noget)
Der sker intet....

> Jeg formoder at du afleverer post lokalt og postfix skal
> så sende det videre til din hovedmailserver.
Korrekt.

I min iver for at gøre det godt, havde jeg rettet sendmail_path, som
jeg havde set på nettet at jeg skulle.
Det viste sig at det var det der ødelagde det hele.
Jeg opdagede ved et tilfælde (med "which sendmail") at der var en gør-
postfix-sendmail-kompatibel dims installeret, så jeg forsøgte at
udkommentere sendmail_path igen, og snupti så kom der mails igennem

:-)

Tak for hjælpen, i er altid fantastiske herinde :-)

/Danjel

PS: Har et spørgsmål omkring postgres (cron import af .csv), hvor
skal jeg stille det??

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]