Re: [NOVICE] Wireless USB til Kubuntu 8.04

Danjel Jungersen wrote:

> Måske kommer det til april med den næste LTS ??
> :-)

Ja. det er jo snart :)

Problemet er altid at bruge en 2 år gammel distribution og så indkøbe
ny hardware der kræver ny kerneversion/drivere.

Den trådløse USB dongle, Asus WL167 , som jeg nævnte , er dog gammel,
men har uheldigvis haft lidt problemer med Ubuntu (og andre distributioner).
I starten virkede den fint med Ubuntu, men så fra en bestemt version
var der ca. 1½ år den ikke virkede, før driveren til dens chipsæt
og relaterede trådløse chipsæt røg over i "unified" driver (rt2x00)
og ubuntu std. kernen så fik dette med.
9,04 og måske 8,10 fungerende igen med WL167g.

PS.
Driveren kunne dog virke hvis man selv hentede og oversatte den
nye driver til ens kerne...
... når man lige fandt ud af om man havde RWL167g med
RT73 eller RT25 chipsæt (hver endda i 2 varianter fra Asus)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]