Wireless USB/PCI til Kubuntu 8.04 & Ubuntu 9.04

Frank Damgaard skrev:

Mogens Bjørnbak-Hansen wrote:
Jim Oksvold skrev:

Er der nogen, som kan hjælpe mig med et godt råd ??
Vh Carsten

Woktenna:
http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/
Tenk igjennom hvor lang USB kabel du trenger,

D-Link USB WLAN:
http://www.datakjeden.no/oslo/PartDetail.aspx?q=p:610275;c:36180
Sist jeg sjekket sto det Linux på konsumentpakken.

http://www.insidesocal.com/click/2009/09/d-link-dwl-122-80211b-usb-wi-f.html

I Asia selges de for en lavere pris med litt sterkere sender.

Jeg ved ikke rigtig, om jeg bør komme ind her, eller om jeg skal lave en
ny tråd. De vise redaktører kan vel eventuelt flytte spørgsmålet til en
ny tråd.

der er ingen der kan flytte tråden i news/postlister  ;(
så vi "hænger fast her"

Kører du også Kubuntu 8.04 eller en anden version / distribution ?

Har også erhvervet en zepto PC uden trådløst kort. Jeg forsøgte
efterfølgende at få et dertil indrettet kort til isætning INDE I PCén.
Det lykkedes for 80 pcts vedkommende. Kortet blev isat og computeren
startet, men den ville ikke "se" nydannelsen, og jeg fik den besked, at
jeg slet ikke kunne gøre, som jeg havde gjort. Jeg skulle have root
rettigheder. Det havde jeg ikke, og jeg vidste dårligt nok, hvad det

normalt skal man ikke være "root" for at konfigurere trådløs netværkskort,
men har man et ikke supporteret netværkskort kan det blive meget besværligt
;(

var. Nu ca. et år senere er jeg blevet en smule mere ubuntu klog og har
nu fået etableret en root- kode. Men har ikke endnu logget på som root,
fordi jeg er lidt nervøs derfor. Grunden hertil er, at i alt , hvad jeg
har læst, så advares man derfor, fordi man kan lave ubodelig skade, hvis
man ikke helt ved , man gør. Og det tør jeg ikke just påstå.
Nu er mit spørgsmål, om nogen her kan forklare, hvorledes jeg  i en
terminal?? skal logge ind, når og hvis jeg igen kan hitte det tidligere
omtalte kort?
Skal jeg gøre det før jeg skiller min pc ad eller skal jeg blot isætte,
samle den igen og gøre det, når jeg igen måtte se den tidligere omtalte
besked i terminalen?

det er vigtigt du finder ud af hvad det trådløse netværkskort hedder
dvs. producent, produktnavn, version, samt meget gerne relevante data fra
"lspci" eller "lsusb"  (afhængig om det er PCI eller USB kort)

min gamle laptoo har f.eks. et PCI kort og lspci viser :
02:02.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG
[Calexico2] Network
Connection (rev 05)

Derefter kan man søge passende steder på internet og måske finde ud af hvor
godt supporteret chipsættet er, og om det blot er at vente på at ens linux
distribution
kommer i en version hvor driver er med.

Tak for svar og undskyld min sene reaktion pgra lang weekend.
Jeg kører Ubuntu 9.04. Har prøvet Ubuntu 9.10 med forlod denne version igen på grund af uoverstigelige problmer med at få lyden til at fungere. Med hensyn til spøgsmålet om data for det trådløse netværkskort, så har jeg måske talt med "uld i mund". Jeg købte det ikke, da jeg i forretningen blev "låst" af beskeden om root. Det, jeg kunne forestille mig, ville være påny at vende tilbage til foretningen medbringende et print af korrespondancen her få de kort data, du eferlyser.
Kan du mon elaborere lidt på dit udsagn "meget besværligt"?
mbjornbak

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]