Re: [NOVICE] Emacs som mail & newsreader (Gnus)

Palle Vinther skrev:

> Jeg er relativ ny Emacs-bruger og er indtil videre meget
> begejstret. Jeg vil nu gerne kunne læse både mails og news i Emacs -
> altså bruge Gnus - men det ER sgu godt nok kompliceret, jeg kan i
> hvert fald ikke få det til at fungere!

Prøv med en ».gnus« der ser omtrent sådan her ud:

(setq user-mail-address "sslug@sslug")

(setq nntp-authinfo-function 'nntp-send-authinfo)

;; Nyhedsgruppeliste på dansk:
(setq gnus-group-name-charset-group-alist '((".*" . iso-8859-1)))

;; Skift sprog i stavekontrollen, når der skiftes nyhedsgruppe:
(add-hook 'gnus-select-group-hook
          (lambda ()
            (cond
             ((string-match
               "^de\." (gnus-group-real-name gnus-newsgroup-name))
              (ispell-change-dictionary "german"))
             ((string-match
               "^comp\." (gnus-group-real-name gnus-newsgroup-name))
              (ispell-change-dictionary "english"))
             (t
              (ispell-change-dictionary "dansk")))))

Jeg mener ikke jeg har noget specielt i min ».emacs«, for at få Gnus til
at køre glat, men i filen ».authinfo« kan du med fordel indsætte én
linje med:

machine <NNTP-server> login <brugernavn på NNTP-server> password <adgangskode på NNTP-server> force yes

Og sørg for at ».authinfo« ikke kan læses af andre brugere på systemet.

God fornøjelse,

Jacob
--
Det hedder lap, ikke padsj!

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]