Har måske slettet hele mit liv!!!

Hejsa

Emnet er måske lidt overdramatiseret, men jeg er kommet til at lave en kæmpe katastrofe på min computer.

Jeg har altid kørt med dualboot mellem Windows og Ubuntu.
Her til aften geninstallerede jeg min Windows 7, og jeg kom til at lave en kæmpe bøf, da jeg skulle vælge hvilken partition, som Windows skulle installeres på.
Jeg har altid haft faste størrelser på de forskellige partioner.

Windows ca. 85GB
Win Recovery ca. 10GB
Ubuntu ( / ) ca. 15GB
Ubuntu (/home) ca. 150GB
Backup ca. 50GB
Swap ca. 8GB

Da jeg her til aften installerede Windows valgte jeg den "sædvanlige" partition til Windows. Jeg så godt der pludselig var en tom partition på ca. 215GB, men jeg tænkte ikke mere over det, da jeg jo havde sikret mig, at Windows kun kom til at ligge på de sædvanlige 85GB.

Efter endt Windows-installation ville jeg så lave en frisk installation af Ubuntu, men OH GRU....der var stadig en ledig partion på 215GB!!!
Det forfærdelige er at AL min backup ligger på backup-partitionen.
Hul i dokumenter og bogmærker for flere år, det skrækkelige er, at alle vores billeder af vores datters 1. år (og hun er kun 1 år) også ligger på den partition!!!! :-(

Min hjerne er som frosen yoghurt, og jeg ANER ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er rimelig sikker på at de 215GB ikke blev formateret under Windows-installationen, men jeg er ikke hardcore nok til at regne ud hvordan og forhåbentligt hvorledes jeg kan rede stumperne.

Prøvede at boote op igen med Ubuntu for at se hvordan partitionerne var.
Tilsyneladende er der kommet en partition på ca. 100GB, hvor der er brugt 24GB til ??? jeg ved ikke hvad, men det er noget fra Windows. De resterende 115GB kan jeg ikke se.
Forslag modtages virkelig meget gerne!!!!!!!!!!!!!

Hilsen
Martin :-( :-( :-(

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]