Re: [NOVICE] Har måske slettet hele mit liv!!!

Martin Jochimsen wrote:
> Hejsa
>
> Emnet er måske lidt overdramatiseret, men jeg er kommet til at lave en
> kæmpe katastrofe på min computer.
>
> Jeg har altid kørt med dualboot mellem Windows og Ubuntu.
> Her til aften geninstallerede jeg min Windows 7, og jeg kom til at lave
> en kæmpe bøf, da jeg skulle vælge hvilken partition, som Windows skulle
> installeres på.
> Jeg har altid haft faste størrelser på de forskellige partioner.

> [...]

hvilket filsysten er backup ?

Er det FAT eller NTFS, så findes en del windows recovery tools
der kan finde filer på disken selvom man har slettet partitionsinformation mv.

der findes vist også nogle der sælger software til linux der kan finde filer
fra ext2/ext3, men jeg har ingen erfaring med disse.

> Da jeg her til aften installerede Windows valgte jeg den "sædvanlige"
> partition til Windows.

Pas altid på med installation af Windows, det kan ikke gentages nok gange...
... windows laver underlige ting ved installtion og menu-teksterne er ikke
altid tydelige/præcise nok til at beskrive hvad windows vil gøre.

> [...]
>
> Min hjerne er som frosen yoghurt, og jeg ANER ikke hvad jeg skal gøre.
> Jeg er rimelig sikker på at de 215GB ikke blev formateret under
> Windows-installationen, men jeg er ikke hardcore nok til at regne ud
> hvordan og forhåbentligt hvorledes jeg kan rede stumperne.
>
> Prøvede at boote op igen med Ubuntu for at se hvordan partitionerne var.
> Tilsyneladende er der kommet en partition på ca. 100GB, hvor der er
> brugt 24GB til ??? jeg ved ikke hvad, men det er noget fra Windows. De
> resterende 115GB kan jeg ikke se.
> Forslag modtages virkelig meget gerne!!!!!!!!!!!!!

en udskrift  af "fdisk -l " før of efter kan hjælpe til at vurdere
hvad der er sket.

Din forklaring i ovenstående er ikke helt detaljeret nok, og det gør det svært,
har windows slettet alle partitioner?
eller kun nogle, men hvorfor forsvandt backup partition hvis ubuntu stadig fungerer?

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]