Re: [NOVICE] apt-get intall cmatrix vil fjerne console-tools - er det ok?

Bo skrev:

> Om console-tools kan jeg læse:"set-up and manipulate the Linux
> console"... det lyder ikke rart at unvære.
>
> Kan nogen hjælpe med at vurdere om det vil skabe problemer? Jeg ved godt
> det er et ret bredt spørgsmål..."skabe problemer".

jeg checkede lige med min ubuntu, og jeg havde ikke console-tools installeret.
i stedet havde jeg kbd og ubuntu-minimal installeret, og disse
må være i stedet for console-tools.

Så jeg tror ikke der sker det store hvis du prøver cmatrix.
du kan jo altid geninstallere console-tools hvis der er problemer.

PS.
din liste viser at kbd også installeres med cmatrix da denne
afhænger af kbd. Det er nok kbd der ikke kan sammen med console-tools,
idet jeg også har kbd installeret.

http://packages.ubuntu.com/jaunty/kbd
http://packages.ubuntu.com/jaunty/cmatrix

egentlig bruges i dag kbd-compat som afløser for kbd :
http://packages.ubuntu.com/jaunty/kbd-compat
så det er nok min ubuntu der har været opgraderet i 3 år der ikke har
fået opdateret til kbd-compat ....

Og i dit tilfælde er det måske cmatrix der trænger til opdatering
til kbd-compat, men "kbd" fungerer også fint  ....