Re: [NOVICE] dobbelt boot fejler

hans henrik buur wrote:
Jørgen Heesche skrev:

hans henrik buur wrote:
Jørgen Heesche skrev:

Monteringspunktet skal du vælge ved installaionen.
Jeg kender ikke SUSE-installationen.
Hvad sker der efter at du har valgt sprog?; kommer der ikke spørgsmål om partitionering og valg af partition til root?.

jo men den kan ikke finde HD så den kan ikke opratte en partion eller root og boot kan ikke installeres. det er der for jeg spørg om nogen ved hvordan ma genopratter en midstet partion.

Du kunne prøve at boote en livecd og partitonere med qparted.
Det kunne f.eks. være Knoppix. Knoppix er beskrever kort her:
http://klid.dk/sw/knoppix.html
og kan downloades her:
http://tyge.sslug.dk/knoppix/

  som kan downloades her:

ok og tak for det.
jeg har nu et nyt men næsten det samme problem som før, jeg begik en fejl ved et forsøg på at reppe min installation så jeg midstede også adgangen til windows. med det resultat at jeg har modte geninstallere hele pc. det er dog forlåbet godt ind til reboot med suse 11.2 installeret for der efter har det ikke været muligt at boote windows.hvis jeg ikke finder en løsning bliver det til en geninstallering mere en af dagene. men se på den lyseside for så har jeg nu adgang til suse.

Jeg har googlet på 'killdisk' og fundet dette:
http://www.killdisk.com/killdisk-faq.htm
Frequently Asked Questions
Citat:
Will I be able to use my HDD after Active@ KillDisk erase operation?
To be able to use HDD again you need to:
    repartition HDD using standard utility like FDISK
    reformat hard drive using standard utility like FORMAT
    reinstall Operating System using bootable CD-ROM or floppy
citat slut.

Og så må jeg lige spørge:
HVORFOR har du brugt killdisk?.
Det var helt overflødigt.
Du kunne bare have installeret SUSE 11 enten som opdatering af SUSE 10 eller som ny installation. Ved en ny-installation kunne du have installeret i den partition, hvor SUSE 10 lå. På den måde ville partitionen blive re-formatteret, og grub ville blive installeret i MBR i stedet for Wimdows XP.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug