Re: [NOVICE] dobbelt boot fejler

Jørgen Heesche skrev:

hans henrik buur wrote:
hans henrik buur skrev:

hej jeg har et gamelt problem med min dobbelt boot, det er suse 10.2 og xp home der ikke samarbejder. jeg har installeret xp først og der efter suse, ved første opstart var der ikke nogen problemer men nu overskriver xp dobbelt boot så jeg ikke kan komme til suse, er der nogen der ved noget om hvad jeg kan gøre for at rette problemet, jeg kan tilføje at jeg har haft det her problem før men uden at få det løst, jeg har downloadet suse 11,1 men den ligger på desktop i min linux så før jeg kan lave en iso og installere den skal jeg helst have adgang til min suse først.

hej jeg har fået adgang til suse med instalations dvd og brændt en iso af suse 11.1 som jeg har prøvet at installere men der opstod en masse fejl under installationen og ved afslutningen kunde suse 11.1 ikke installere bootloaden så jeg måtte afbryde installationen. jeg er gået igang med at lave en ny iso via xp home så nu må jeg se hvordan det går, er der ti godt råd til den nye installation.

hej igen det er lykkedes mig at få brændt en dvd med suse 11.1 som ikke er fejlbehæftiget men nu kan jeg ikke finde D drevet det forsvant efter at jeg slættede det med killdisk, er der en måde at genfinde et tapt drev på, eller er der en helt ny installering af min pc.

Killdisk har muligvis slettet den partition du kalder D-drevet. Der må derfor være et frit område på disken. Du kan bare installere SUSE i det frie område, så bliver partitionen oprettet igen. XP vil dog stadig ikke kunne se noget D-drev. Men det er helt i orden: XP kan kun 'se' Linux-partitioner med et specielt program.

ja det har du muligvis ret i. men når jeg kommer til installering bliver jeg afbrudt med en besked om at bootloaden ikke kan installeres ordenlig og at det skyldes at der ikke er et monteringspunkt på hd , den prøver ikke engang at installere på den del af hd der er installeret med windows.