Re: [NOVICE] file server

Frank Damgaard skrev:
 ...snip....

> Er i alle på lokalnetværket?
>
> for ellers bliver det nok noget svært at anvende SMB over tunnel/wan,
> men måde kunne være:
> http://www.ibiblio.org/gferg/ldp/Samba-with-SSH/
>
> efter en hurtig gennemlæsning kan jeg dog ikke se om det
> kræver linux i begge ender.
>
> Er det windows direkte på den anden internet ende skal man nok selv
> eksperimentere med putty og diverse windows opsætning...

Her et link til nogen der vist har forsøgt sig med noget lignende:

 http://www.blisstonia.com/eolson/notes/smboverssh.php

windows sucks....

andre links:
http://lists.samba.org/archive/samba/2004-May/085358.html

denne kræver SMB slås fra i windows, måske ikke så godt... :
http://www.cs.toronto.edu/support/remote_ssh_tunneling_windows_samba.html
og efterfølgende at geninstallere SMB i windows...