file server

Hejsa

Jeg har en gammel computer som jeg vil havde sat op som file server og jeg
vil så også kunne tilgå den ude fra, mit spørgsmål er så kan man oprette en
bruge som man kan bruge internt og ude fra, mit spørgsmål er så kan man
oprette samme bruger eller skal man ud i at havde 2 kontoer en
internt(samba) og en til ftp som jeg lige kan komme på som vil være en
mulighed for at tilgå ude fra, hvis i ikke kender en bedre mulighed.

Mvh
Hjalte