Re: [NOVICE] filserver?

Martin Jochimsen skrev:
Hejsa

Jeg vil kaste mig ud i at sætte en filserver op med min musik, billeder og video. I første omgang er det bare til intern brug i hustanden, men senere vil jeg gerne ha' mulighed for at tilgå serveren uden for huset f.eks. via en browser - er ikke sikker på at sviger-mekanikken kan håndtere et ftpprogram!!!
Kan I anbefale en guide/howto om filservere for begyndere?
Vil en Ubuntu-server være en ok mulighed? (har den nemlig liggende på cd i forvejen).

Hilsen
martin :-)

Er lige snublet over denne side, som ser rimelig forståelig ud!

http://jesperjarlskov.dk/blog/lamp-linux-apache-mysql-php-pa-dit-ubuntu-desktop/

Er det "lettere" at sætte en server op (eller administrere den bagefter) i et grafisk miljø? Jeg er jo temmelig grøn på det område. Jeg er ikke bange for terminalen....jeg ved bare ikke hvad jeg skal skrive!!! :-D

Martin