Re: [NOVICE] ubuntu 64 bit, firefox, java og netbank

Frank Damgaard skrev:
Martin Jochimsen skrev:
Hejsa

Det er ikke for at tærske lang-halm men...!
Hvilken version af Firefox bliver installeret med en 64-bit Ubuntu? 32-
64-bit?

64 bit.

skal man have 32 bit applikationer i 64 bit bliver det nok mere kompliceret.
jeg har ikke prøvet, da Nordea Netbank virkede med Firefox 64 bit
og sun Java 64 bit.

Jeg plejer ikke at have problemer med Firefox, java og min netbank (fra
Morsø Bank), men nu virker det ikke ordenligt. Java'en finder uden
videre min underskriftsfil, som ligger hvor den plejer. Jeg kan også
godt skrive min kode, men så kommer der en besked om at
"Din underskriftsfil er ikke tilgængelig. Årsag: Den angivne fil har
forkert format".
Underskriftsfilen er den samme som altid, og den ligger hvor den plejer.
Java'en er installeret med icedtea6-plugin og det plejer også at virke.
Kan det have noget med en anden version af Firefox og hvad kan jeg
eventuelt gøre?

Måske Morsø netbank ikke virker i ny Sun java 64 bit, eller du
bruger ikke sun java 64 bit, men en anden java.
ubuntu har det med at installere diverse "frie" versioner
af java, og ikke alle netbanker virker med disse.

Så sørg for kun at have sun Java installeret, samt
kun sun java firefox/mozilla plugin.

(Se hvilke firefox har fat i via adressefeltet med :  about:plugins )

about:plugins siger IcedTea. (og det er nok ikke en 64-bit version!)
Da Icedtea plejer at virke i 32-bit Ubuntu, kan jeg så afinstallere 64-bit Firefox'en og så installere 32-bit versionen - med risiko for at det bliver kompliceret?! Jeg tør næsten ikke at spørge, men kan du gi' mig et link til en "sikker" sun-java-guide?