Re: [NOVICE] filserver?

Martin Jochimsen skrev:

> Hej Sjørlund
>
> Jeg giver lige webmin i xubuntu en chance (iflg. Damgaards mail) inden
> jeg kaster mig ud i Suse, men tak for din mail. Kommer Suse også som en
> XSuse? En almindelig Ubuntu er nemlig lidt tung til min maskine, og det
> kunne være jeg så skulle installere xfce, hvis der altså ikke findes en
> XSuse.

Ja og nej.
Under installationen ses det tydeligt, at man kan vælge mellem KDE og
Gnome, men der er en tredje mulighed (Andre eller Andet).
Her kan du vælge en minimal X eller en tekstbaseret installation.
Vælg minimal X, og tilføj evt. senere icewm, hvis du ikke kan forlige
dig med fwwm2, twm eller hvad det nu er de kommer med.
Har du en rimelig internetforbindelse, kan du vælge at brænde en
net-installations CD. Specielt ved den type installation, du er ude
efter (begrænset omfang og kun på en enkelt maskine), kan det være den
hurtigste vej frem.