Re: [NOVICE] filserver?

Martin Jochimsen skrev:
Hejsa

Jeg vil kaste mig ud i at sætte en filserver op med min musik, billeder og video. I første omgang er det bare til intern brug i hustanden, men senere vil jeg gerne ha' mulighed for at tilgå serveren uden for huset f.eks. via en browser - er ikke sikker på at sviger-mekanikken kan håndtere et ftpprogram!!!
Kan I anbefale en guide/howto om filservere for begyndere?
Vil en Ubuntu-server være en ok mulighed? (har den nemlig liggende på cd i forvejen).

Hilsen
martin :-)

Okay.
Efter at have trukket vejret dybt nogle gange, så ville jeg starte med i det mindste at sætte SAMBA op. Jeg har rodet lidt med det nogle dage men har ikke fået det til at virke (læs: jeg aner ikke hvad jeg lavede, så jeg kunne ikke få det til at fungere). Kan man her på listen anbefale en STEN-sikker opsætningsvejledning for SAMBA? Jeg sidder med en Xubuntu 9.04. Jeg tror der hvor det gik galt, var da jeg skulle "rode" med smb.conf - nok fordi jeg kiggede på flere forskellige howto's med hver deres forslag til opsætning.....men en go' guide ønskes gerne.

Hilsen
Martin :-)